ESKİŞEHİR SAZOVA BİLİM PARKI ŞELALE PARK ODUNPAZARI EVLERİ

ESKİŞEHİR SAZOVA BİLİM PARKI

Disneyland dan örnek alınarak yapılan bu şato uzun zaman içi yapım aşamasındaydı.Son gittiğimde açılmıştı.Üst katları restaurant olarak kullanılmakta.

Eskişehir benim memleketim.Ama bilfiil hiç yaşamadım.Yazdan yaza akraba ziyareti yaptık.Son yıllarda bu kadar gelişen şehir görmedim.Şehir şu an şantiye gibi.Eski binalar yıkılıp kentsel dönüşüm kapsamında yeni yeni binalar yapılmakta.

SAZOVA BİLİM PARKI
 Sazova Parkı 400 bin metrekarelik bir alana sahiptir. Bu yanıyla Türkiye’nin bir çok parkından daha büyük olma özelliğine sahiptir. İçerisinde restaurant ve kahve evleri, Masal Köşkü, Uzay Evi, amfi tiyatro, Bilim Deney Merkezi, korsan gemisi, gezi ve oyun alanları barındıran bu park en az yarım gününüzü ayırarak gezmeniz gereken bir yerdir. Sazova Parkı’nın bu denli büyük olması geziyi zorlaştırmaktadır. Ancak park içindeki ücretsiz minyatür treni kullanarak yapılan bir gezi daha az yorucu olacaktır. Park içerisinde bulunan göletin yanındaki restaurantlarda keyifli bir kahvaltı veya yemek sefası sürmeniz de olasıdır.
Eskişehir Şelale Park
Şelale Park Eskişehir manzarasını kuşbakışı izleyebileceğiniz çok güzel bir park. Park adını içinde bulunan yapay şelaleden alır. Şelale Parkiçerisinde yapay şelale haricinde, oyun grupları , yel değirmeni , otopark ve Eskişehir manzarasına karşı birşeyler yiyip içebileceğiniz bir cafe ve restoran bulunmaktadır. Kışın en soğuk günleri haricinde yapay şelale devamlı aktiftir.

Eskişehir tepeden göründüğü üzre dümdüz bir şehir.Eskişehirli olmama rağmen buraya ilk defa geldim.İnsan bazen en yakınındaki güzelliği elinin altında bildiği için ihmal ediyor.Çok güzel manzaraya sahip.

Ama Bursa’da yaşayan biri olarak Eskişehir bana ağaçsız kuru geliyor.Eskişehir’deki yeşillik gördüğünüz kadar.Yazın serinlemek için ağaç bulmak biraz zor.ikliminden kaynaklanıyor sonuçta.

Değirmen içine çıkılıp bakabileceğiniz güzel bir ortam.

Şelale Parkta çayımızı içtikten sonra Odunpazarı evlerine doğru yola çıktık.Arabayı Atatürk Lisesinin bahçesine par ettik.Oralarda park sorunu çok fazla.Sonra Balmumu Heykel Müzesine gittik.Yalnız belirteyim.Çok sıra beklemeyi göze alın.Çünkü içeridekiler dışarı çıkmadıkça içeri kimse alınmıyor.Sizin için bende aşağıya bol resim ekledim.Gidip görmüş gibi olun diye.

Atatürk’ün manevi kızı Ülkü’nün heykelinden cidden korktum bir an.Çaki gibi geldi bir anda .Atatürk’ü çok iyi yapmışlar.Ellerine sağlık.Ama Ülkü hanım üzerinde çalışmalılar bence.

NECİP FAZIL KISAKÜREK

En başarılılar arasında sayılır bence.Kim olduğunu bilmiyorum ama fotoğrafta gerçek gibi duruyor.

LEYLEK HAVADA TURİZM çok güzel bir isim seçmişler firmaya:)

ATLIHAN EL SANATLARI ÇARŞISI  el sanatlarına ilginiz varsa sizin için mükemmel bir yer.

Belediyecilik anlayışı bu olsa gerek.Estetik duran geri dönüşüm

Odunpazarında önünüze her an bir süprüz çıkabilir.Bu da size hoş bir gün geçirmenize sebeb oluyor.

Armut dibine düşermiş.Kızlarımda benim gibi fotoğraf çekmeye meraklı olacaklar gibi.

Bu fotoğrafları habersiz çektim.Gezmenin çocuklara çok şey kattığına inanıyorum.