SELANİK GEZİ YAZISI

SELANİK

Selanik Batum’dan sonra yurt dışı olarak çıktığım Avrupa turundaki ilk durağımızdı. İlk duraklar her zaman yorgun olarak güne başlanıldığı için sıkıntılıdır. Nasıl bir tur olduğundan bahsedeyim. Yurt dışında  folklör festivalleri oluyor. Onlarla beraber bizde onlara katıldık ve bir maceraya atıldık. Otobüsle ve de 11 ve 6 yaşlarındaki iki çocukla beraber. Herkesin  verdiği tepkiyi videoya çekip göstermek lazım aslında. AAAA çocukları da mı götürdün. Bıraksaydın diyen o kadar çok  kişi var ki.  Ben de laf anlatmaktan dilimde tüy bitti.  Evet çocuklarla gittik. Bizimkilerin dışında 6 yaşlarında bir ikizlerimiz 6-8-11-13 yaşlarında 4 erkek benimkilerle beraber 8 çocuk vardı turda. Sorun oldu mu HAYIR. Bu konuyu daha sonra ayrıntılı olarak ele alacağım tekrardan. Şimdi yine gelelim yolculuğa.

Bursa’dan 18.00 civarında otobüsle çıktık. Sabah 6 civarında da Kavala’ya yakın Anastasya’nın yerinde mola verdik.

BEYAZ KULE

IMG_1634    Kahvaltılık malzemelerimizi çıkardık ve çaylarımızı yudumladık.Burası son demleme çay içtiğimiz mekan oldu. Çay 0.50 sentti. Bu arada Avrapa’ya hoşgeldiniz artık WC probleminiz başlamıştır.  Burdan sonra WC lerde taharet musluğu yoktu. Bu da bizler için büyük problem.

MEŞHUR KAVALA KURABİYESİ

Kavala kurabiyeleri güzeldi. Sizin için fiyat listesini de çektim.  Daha sonra Selanik’e doğru yola çıktık.  10 civarında Selanik’te idik.       Atamızın evine gittik. Türk turist çok olduğu için sıra verdiler saat 11 gibi girebildik.  İnsan duygulanıyor. Yunanistan topraklarında Atatürk’ün doğduğu evi ziyaret etmek çok farklı bir duygu.

ATATÜRK’ÜN EVİ

Restore edilmesinden dolayı yepyeni pırıl pırıldı. Ancak eskiye dair sanki pek bir şey yoktu. Duvarlarında resimler yazılar ve 3 tane balmumu heykel bulunmakta.

Tarihi dokusu daha iyi korunup eski ile yeni sentezlenip daha farklı yapılabilirdi. Bu benim fikrim tabiki.

Duvarlar tarihimize ait bilgiler ile dolu idi. Ancak sıra ile ve süreli alındığı için okumaya fırsatımız bile olamadı. Türk gruplar kapıda sıra bekliyorlardı.

I

Burasıda en alt kattaki kitapları.Çocuklar için sandalyeler konulmuş ve Atamızı tanıtıcı çizgi filmler seyrettiriliyor. Kızım çok sevdi burayı tabiki.

ATAMIZIN HER DÖNEMİNE AİT FOTOĞRAFLAR

Yunanistan’da yakın zamanda çıkan sorunlar fazlasıyla sokaklara yansımış.

Atamızın doğduğu evi ziyaret ettikten sonra yolun karşısına geçip tarihi mekanlara doğru giderken bu grafiti yazılar ister istemez dikkatini çekiyor insanın.

Yunanistan kriz içinde olduğu için kazanın kaynadığı çok belli oluyor. Her yer ama her yer bu şekilde. Sizi sıkmamak için bir kaç tane örnek fotoğraf ekledim.

ı

Bizim sarı taksimiz varsa Yunanistan’ında mavi taksileri var. Eşimde bilmeden uyum sağlamış :)

1 (600 x 400)

Tarihi mekan dinlemeden her yeri boyadınız da ne oldu. Kendinize ettiniz gelen turistinde göz zevkini bozdunuz.

IMG_1657 (600 x 400)

Burası daha önceden Cami olduğu belli kapısında arapça yazıları vardı sonradan tabiki kiliseye dönüşmüş ve restore ediliyordu. Daha önce gelenler kaç yıldırda bitmediğini söylediler. Bizim eserlerimizin çoğunu zaten yok etmişler.

Sahile doğru yol almaya başladık daha sonra.  Selanik için İzmir’in kopyası diye anlatılır. Yavaş yavaş denilen çıkmaya başlıyor. Herkesin söylediği meşhur Selanik İzmir’in kopyası gerçekten de doğruymuş. Alsancak  Karşıyaka arası diyebiliriz. Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim acayip sıcaktı. Bunaldık doğrusu.

Yalnız bu yolda zenciler çok fazla. Eşimi esir aldılar. Yapıştılar mı gitmek bilmiyorlar. Fazla yüz vermeyin derim.

IMG_1725                       Bizim simit orada da var.  0.50 sent. Tadına  bakmak aklıma gelmedi toktum herhalde. Şimdi yazarken aklıma geldi:)

Aristotelous Meydanı

Alsancak Cumhuriyet Meydanı’na benzemiyor mu?

Burası da Kordon Boyu

Beyaz Kuleye doğru ara sokaklara gire çıka yolumuza devam ettik.  Ama cidden yazarken bile sıcağı aklıma geliyor siz siz olun ilkbahar yada sonbaharda gidin.

Kiliselerine de göz ucuyla baktık çıktık.

ı

Yazı okunuyor mu Türk Yılmaz. Kendimizi her yerde belli etmezsek olmaz. Yılmaz selam olsun sana kimsen!!!   Binaları da dikkatimi çekti. Çok eskiler.

Yemek işini de pizza ile çözdük.  Orta boy pizza ve 2 kola 10 Euro idi.  Aslında 2 bira idi biz içmediğimiz için tur başımız  Özlem sağ olsun onu değiştirdi. Hemen kabul etmediler  bira daha ucuz herhalde orda. Resimlerini çektim listenin ama bulamadım sonra eklerim.

Beyaz Kuleye kadar yürüdük ve otobüsümüze ulaştık.

Burası    İzmir’in resmen kopyası .Bu kadar da  kopya çekmeyin yahu.

Bu arada genel izlenimlerime gelecek olursak beklentimi karşılayan bir şehir olmadı. Atamızın evi dışında gelmesek de olurdu diyebileceğim bir şehirmiş Selanik.  Her tarafı yazılı çizili sıcak binalar dökülüyor dükkanlar kapalı. Hiç battık diye isyan etmesinler.  Gözüyle de görünce insan tembel olduklarını gayet iyi anlıyorsun. Yolumuz buradan Üsküp’e doğru devam ediyor.   Bu yazıları oturup ancak yazabildim diğerleri de AZZ SONRAAAA…

5 Responses to SELANİK GEZİ YAZISI

1. Tülay Demirci diyor ki:

Elinize sağlık Betül hocam. Yeniden gezmiş gibi oldum

• betuladak diyor ki:

Tülay Hocam gerçekten güzel bir gruptuk. Sende bende bir yere gidersek haberleşelim birlikte gidelim. Biz çocuklu gezmeye alışkınız ne de olsa değil mi?

2. Cansu Karadağ diyor ki:

Çok güzel bir yazı olmuş ben Selanik’i gezmemiştim güzel bir fikir oldu. Teşekkürler…

3. Tülay Demirci diyor ki:

Tamam hocam Haberleşelim inşallah…