Category Archives: KARADENİZ

SAMSUN ORDU

Samsun’a sabah saatlerinde ulaştık. Şunu belirtmek isterim ki Karadeniz deyince sakın serin bir hava beklemeyin. Hayal kırıklığına uğrarsınız. Sizi ilk olarak anıta götürüyorlar.10-15 dakika fotoğraf molasından sonra Müzeye gittik. Müze hakkında çok anlatacak bir bilgim yok çünkü uyku mahmurluğu olduğu için aklımda kalmadı .Orda da 20 dk kaldıktan sonra 19 Mayıs’ta Samsun’a çıktığı Bandırma Vapuru var. Merdivenleri çok dik. Düşmeden çıkabilmek bir marifet. Çok kalabalık ve de içeriye girdiğimizde bizi bir sıcak hava dalgası karşıladı.

OVİT YAYLASI

OVİT YAYLASI  gerçekten görülmeye değer. Buzul gölüne çıkmak için biraz fazla yol yürümek zorunda kaldık. Normal hava şartlarında olsa sorun olmazdı da hava buz gibiydi. Bundan dolayı hızlı hızlı çıktığımız için ciğerlerimiz temiz havaya alışık olmadığı için zorlandık. Kızım iyi ki otobüste kalmayı kabul etti. Zamanla yarıştığımız için çok hızlı çıkıp çok hızlı indik. Ama insan büyüleniyor. O kadar  heybetli dağları görünce. Birde insan gözüyle görünce çok farklı oluyor.

FIRTINA DERESİ ÜSTÜNDE ZIPLİNE KEYFİ

FIRTINA DERESİ  ÜZERİNDE ZİPLİNE HEYECANI

Ben adrenalin dolu aktiviteleri severim. Ancak tehlikeli olmayacak. Bütün arkadaşlarım korkmadın mı dedi. Korkulacak  hiç bir şey yok. Halat koptu diyelim dereye düşersin. Yüzmede bildiğime göre sorun yok. Ancak çok kısa sürüyor.  Fiyatı 10 lira idi. Biraz daha uzun olsun isterdim.  Ayder yaylasında da vardı. Ordaki yalnız  çok yüksekti.  Aşağıda da dere yok ağaçlar vardı. Orayı tercih etmedim mesela.  Yolunuz bir gün Ayder yaylasına düşerse yol boyundaki restaurantta yapabilirsiniz.
2001 yılında da burda yemek yemiştik ama daha zipline bulunmamıştı galiba. Yemeklerini özellikle de mıhlama ve Laz Böreğini tavsiye ederim.

SAFRANBOLU GEZİ YAZISI

SAFRANBOLU

Safranbolu,

Karabük ilinin turistik bir ilçesidir. Konumu Ankara’nın 220 km kuzeyinde ve
Karadeniz’in 90 km güneyindedir. Karabük ilçe merkezinin de 8 km  kuzeyinde bulunmaktadır. Safranbolu şehir
merkezi ve Karabük il merkezi birbirine yakındır.

ZONGULDAK CEHENNEM AĞZI MAĞARASI

ZONGULDAK

AMASRA

Amasra’ya girerken mola veriyoruz. Köylü kadınların kurmuş olduğu ufak bir pazar yeri var. Organik ürünleri bulabileceğiniz bir yer.  Size tavsiye edebileceğim oradan erik pestili almanız. Muhteşem ötesiydi. İnsanın aklına sonradan dank ediyor. Niye daha fazla almadım diye. Ama iş işten geçmiş oluyor. Amasra’yı doğal güzelliği yok olmadan mutlaka görün derim. Toki buraya da el atmış. Beton yığını olmaya başlamış. Küçük ama şirin bir şehir.
GEZGİNANNE007

SİNOP

TRABZON ATATÜRK KÖŞKÜ

TRABZON

ATATÜRK KÖŞKÜ

Trabzon Atatürk Köşkü, Soğuksu semtinde küçük bir çam korusu içinde yer alır. Yirminci yüzyılın hemen başında yaptırılmış 1923’den sonra hazineye kalmıştır. Atatürk 1934 ve 1937 yıllarındaki Trabzon ziyaretlerinde, bu köşkte konuk edilmiştir. O’nun ölümünden sonra Trabzon belediyesi tarafından o dönemde kullanılan eşyalarla dekore edilerek “Atatürk Müzesi” olarak ziyarete açılmıştır.

KİLİSE MAĞARASI EREĞLİ ZONGULDAK

KİLİSE MAĞARASI

ZİL KALE

Zilkale, denizden 750m yükseklikte bulunuyor. Yapım tarihi tam olarak bilinmiyormuş. Trabzon İmparatorluğu zamanında kurulduğu tahmin ediliyormuş. Demek ki 1200-1400 yılları arasında inşaa edilmiş bir kale. Kale, 8 burç ve bir gözetleme kulesinden oluşuyor. 2007 yılında son ziyaretimden beri kale de restorasyon yapıldığını gördüm. Şu andaki hali gayet güzel. Kaleye çıktığınızda dört bir tarafınızdaki ormanları tepeden görmek çok keyifli.
ZİL KALE bir Coğrafyacı olarak büyülendiğim yerlerin başında geliyor.Çünkü akarsunun derine aşındırma gücünü gözlerinizle görmek insanı büyülüyor.Buna Çentik(kertik )vadi örneği diyebiliriz.

Sizin için bu fotoğraf bir şey ifade etmesede bizler için tabakalı yapıya çok güzel örnek

Yukarıdaki eve dikkat etmenizi istiyorum.Ordaki manzara nasıldır.Oraya nasıl çıkılır merek ediyorum.

Fotoğrafta çok yakın gibi gözüksede aşağısı çok derin ve uçurum.

Uçurumun kenarında olmak heyecan verici.Ayrıca tarih ve doğa iç içe olunca insan dalıp gidiyor.Bu rüyadan uyanmak istemiyor.Ama rüyalar maalesef çok kısa sürdüğü gibi bu muhteşem ötesi manzaradan ayrılmak zorunda kaldık.