Category Archives: GEZİ VİDEOLARI

FIRTINA DERESİ ÜSTÜNDE ZIPLİNE KEYFİ

FIRTINA DERESİ  ÜZERİNDE ZİPLİNE HEYECANI

Ben adrenalin dolu aktiviteleri severim. Ancak tehlikeli olmayacak. Bütün arkadaşlarım korkmadın mı dedi. Korkulacak  hiç bir şey yok. Halat koptu diyelim dereye düşersin. Yüzmede bildiğime göre sorun yok. Ancak çok kısa sürüyor.  Fiyatı 10 lira idi. Biraz daha uzun olsun isterdim.  Ayder yaylasında da vardı. Ordaki yalnız  çok yüksekti.  Aşağıda da dere yok ağaçlar vardı. Orayı tercih etmedim mesela.  Yolunuz bir gün Ayder yaylasına düşerse yol boyundaki restaurantta yapabilirsiniz.
2001 yılında da burda yemek yemiştik ama daha zipline bulunmamıştı galiba. Yemeklerini özellikle de mıhlama ve Laz Böreğini tavsiye ederim.

SAKLIKENT FETHİYE

SAKLIKENT

Saklıkent’e gittiğiniz zaman size tavsiyem çok sağlam bir sandalet giymeniz. Eğer sandaletiniz kopacak cinsten ise orda plastik ayakkabı satıyorlar. Benim terliklerim çok sağlam çıktı. Belinize kadar sudan geçeceğinizi de belirteyim. Bir ipe tutunarak hızlı akan sudan geçmek zorundasınız. Çoğu arkadaş fotoğraf makinalarını bıraktı.4-5 kere farklı zamanlarda gittim.her gidişimde de coğrafyacı olarak büyülendim. Bazı yerlerde vadi o kadar daralıyor ki .Resimlerde görebilirsiniz. Yalnız suyun derinliğini tahmin edemiyorsunuz. Tümsek  yada boşluk denk gelebiliyor. Daha önceki geldiklerimde çok ilerlere gidebilmiştim. Ama bir tümseği görmediğim için fena çarpmıştım. Şişliği 1 ay geçmemişti. O yüzden yere basarken acele etmeden sağlam basmak gerekiyor. İki kızımı babasına bırakıp ben ilerlere doğru gittim .Turdaki kızlar beni iki çocuklu tanıyınca abla çocukları ne yaptın dediler. Çocuklu olmak pasif olmak değildir. Ben buraları kaçıncıya arşınlıyordum oysaki bilseler.21 temmuz 2014 tarihinde ani su baskını olduğu için burada 3 turist can vermişti onu belirtmeden geçemeyeceğim.

PALOVİT ŞELALESİ

20140806_120851

Kaçkar dağları milli parkı içinde tabiat güzelliklerinden biridir. Zilkale harabesini geçtikten sonra başlayan şelale 15 m. yüksekliğindedir. Bu şelalede verilen molanın ardından yürüyüş “Çinçiva” köprüsünden devam etmektedir.Ayder Yaylası için gelmişseniz bile buraya kadar gelmişken Zilkale’yi görmeden geri dönmeyin derim. Çamlıhemşin’den Zilakle yaklaşık 13km. Çamlıhemşin’in çıkışında sağa doğru devam ederseniz Zilkale yönüne girmiş olacaksınız. Bu bölgede asfalt olmayan yollar ya beton ya da arnavut kaldırımı. Sanırım beton ve arnavut kaldırımı asfalt yola göre daha dayanıklı olabilir. Belki de daha hızlı yapılabildiği için tercih ediliyor olabilir. Buralarda sürekli heyelan ile yollar bozuluyor çünkü.

KEKOVA BATIK ŞEHİR

ORDU BOZTEPE

20140802_163557

ÖZLEM TUNCA VE GEZGİN ANNELER

SİDE KUMKÖY SAHİLİ

SİDE
SİDE muhteşem denizi ve tarihi ile mutlaka görülmesi gereken bir sahil kıyısı.Antalya’ya uzaklığı 65 km.Manavgat a çok yakın.Alanya ile komşu.Yani Side’ye geldiğiniz zaman kısa sürede çok yeri gezebilirsiniz.Side şehir merkezinde tarihi harabelerin arasından geçerek sahil şeridine ulaşabilirsiniz.Aşağıdaki fotoğraflar fark etmişsinizdir farklı zamanlardan.Çünkü her sene Sideye uğramadan gelemiyoruz.Çünkü denizi bizi farklı dinlendiriyor.Yazları Antalya merkezde geçirmemize rağmen burayı çok seviyoruz.Türk biraz zor görürsünüz.Sadece 99 yılında yaşanan bombalama olaylarından dolayı hiç turist gelmemişti.arkadaşlarımla geldiğimizde çarşıdan ikinciye geçmeye çekinmiştik.Çünkü çarşıda bir tane insan yok.Magaza sahipleride buyrun buyrun demekten bir hal oluyorlar.Buda insanı sıkıyor.

Jandarmalarımızda atlı olarak dolaşıyor.Atlar çok bakımlı ve boyut olarak hayli büyükler.

KUMKÖY
Kumköy ise Sidenin bir Mahallesi  gibi.5 km.Size tavsiyem Kumköyde kalın geceleri minübüsle Sideyi gezmeye gidin.denizi fotoğraflardan yansıtalabildim mi bilmiyorum ama mükemmel ötesi.Hele bizim son günlerimizde ayrı bir güzel olur.Bırakıp gitmeyin der gibi.Size şiddetle tavsiye ediyorum Side ve özellikle kumköy’ü .Tek çocuklu da çok gittim.İki çocuğumlada.Özellikle çocuklar için çok uygun denizi.Kum olması artı sığ olması.Çocuklu ailelerin tercih sırasında önde gelmesi gereken bir yer.

Kumu deniz sakinliği ile Side Kumköy ü tavsiye ederim.

Burda akşam saatleri yürüyüş yapmak kadar stres attıran bir şey olamaz.dalgaların sesi denizin ılık ılık ayaklarınıza gelmesi.Uff anlatırken bile o günlere döndüm.

Çocukların keyfine diyecek yok o kadar çok seviyorlarki dalgalarla oynamasını.

Side Harabeleri her gittiğimizde uğradığımız bir yer.O yüzden resimler   farklı             yıllara ait.

kumköyde gün batımı

SİDE ANTİK TİYATROSU
Bizim muhteşem dörtlümüzle gezdiğimiz yerler arasında yer alıyor burası. Müzeyi açık bulabilirseniz girmenizi öneririm. Side merkezden yürüyerek gelebileceğiniz gibi lokomotif tarzı bir araç şehir merkezinden harabelere taşımakta. Ama çoğunlukla turistler yürüyorlar. Gündüz sıcak olduğu için yürümek zor tabi ki. Araba ile geldiyseniz harabelerin orda otopark bulunmakta. Yalnız akşam vakti yer bulmak çok zor. O yüzden 6-7 gibi giderseniz çok rahat yer bulabilirsiniz.